Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

Βασικοί παράγοντες τμηματοποίησης της αγοράς και τα χαρακτηριστικά τους


ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ  ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥΣ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ
Ηλικία
Κάτω των 6, 6-11,12-19,20-34,35-49,50-64,65+
Φύλο
Άντρες-Γυναίκες
Μέγεθος οικογένειας
1-2, 3, 4, 5+
Εισόδημα
Κάτω των 3.000 , 3.000 , 9.000,12.000, 24.000, 27.000 και άνω.
Επάγγελμα
Επιχειρηματίες, διευθυντές, ελεύθεροι επαγγελματίες, εργάτες, τεχνίτες, υπάλληλοι γραφείου, πωλητές, συνταξιούχοι, σπουδαστές, νοικοκυρές, άνεργοι κτλ.
Μόρφωση
Δημοτικό, λύκειο, πτυχιούχοι, μεταπτυχιακά
Οικογενειακή κατάσταση
Άγαμοι, έγγαμοι χωρίς παιδιά, έγγαμοι με μικρότερο παιδί κάτω των 6 ετών, έγγαμοι με το μικρότερο παιδί 6 ετών ή περισσότερο, ηλικιωμένοι έγγαμοι με παιδιά, ηλικιωμένοι έγγαμοι χωρίς παιδιά, ηλικιωμένοι έγγαμοι με παιδιά κάτω των 18 χρονών, ηλικιωμένοι άγαμοι κτλ.
Θρήσκευμα
Ορθόδοξοι, Καθολικοί, Προτεστάντες, Εβραίοι, Μουσουλμάνοι κλπ
Φυλή
Λευκή, Μαύρη, Κίτρινη
Εθνικότητα
Ελληνική, βρετανική, ιταλική, γαλλική, γερμανική, αλβανική, αμερικανική, σκανδιναβική, μεσανατολική, ιαπωνική.
Κοινωνική τάξη
Κατώτατη, κατώτερη, μέση, αστική, ανώτερη, ανώτατη
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΙ
Περιοχές - Διαμερίσματα
Βόρεια Ελλάδα, Κεντρική Ελλάδα, Νότια Ελλάδα, Νησιά Αιγαίου, Νησιά Ιονίου, Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Αφρική
Επαρχίες
Α,Β,Γ,Δ
Πόλεις
Πληθυσμός κάτω των 5.000,  5.000-20.000, 20.000-50.000, 500.000 και άνω
Σύνθεση περιοχών
Αστικές, αγροτικές
Κλίμα
Βορινό, νότιο
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Κοινωνικότητα
Κοινωνικοί, αντικοινωνικοί
Αυτονομία
Εξαρτώμενοι, ανεξάρτητοι
Συντηρητικότητα
Συντηρητικοί, φιλελεύθεροι, ριζοσπαστικοί
Φιλοδοξία
Μεγαλεπήβολοι, μικροφιλόδοξοι
Πειθαναγκασμός
Πειθαρχικοί, απειθάρχητοι
Αυταρχικότητα
Αυταρχικοί, δημοκρατικοί
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ  ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ
Βαθμός χρήσης
Άχρηστο, περιορισμένης χρήσης, μέσης χρήσης, μεγάλης χρήσης- Αγνοούντες, ενημερωμένοι, ενδιαφερόμενοι, επιχειρούν να δοκιμάσουν, κανονικοί αγοραστές
Κίνητρα αγοραστών
Οικονομία, κύρος, αξιοπιστία
Εμπιστοσύνη στην εμπορική ονομασία
Όνομα του προϊόντος
Εμπιστοσύνη στο δίκτυο
Καταστήματα
Βαθμός εμπιστοσύνης
Ουδεμία, μικρή, απόλυτη
Ευαισθησία τιμής
Αδιαφορία, ευαισθησία χαμηλής τιμής, ευαισθησία υψηλής τιμής
Ευαισθησία υπηρεσίας
Αδιαφορία, ευαισθησία μικρής υπηρεσίας, ευαισθησία μεγάλης υπηρεσίας
Ευαισθησία διαφήμισης
Αδιαφορία, μικρή επίδραση, μεγάλη επίδραση