Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ

ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ
Αγορά μπορεί να θεωρηθεί το σύνολο των καταναλωτών.
Χαρακτηριστικά καταναλωτών:
     οι καταναλωτές  είναι διάσπαρτοι σε διαφορετικά γεωγραφικά μέρη,
     οι καταναλωτές  απαρτίζονται από  διαφορετικές ανάγκες.
Συμπέρασμα: Αφού λοιπόν η αγορά δεν είναι ομοιογενής, κρίνεται απαραίτητη η τμηματοποίηση της. Η μελέτη και η ανάλυση αυτών των τμημάτων θα οδηγήσει στη συνέχεια σε μια πληρέστερη εκμετάλλευση των ευκαιριών της.
Ορισμός Τμηματοποίησης Αγοράς: Τμηματοποίηση της αγοράς είναι η υποδιαίρεση μιας αγοράς σε ομοιογενή τμήματα πελατών, που το καθένα μπορεί εύκολα να επιλεγεί και να αντιμετωπιστεί ως μια μικρότερη εξειδικευμένη αγορά.
Η Στρατηγική   Μάρκετινγκ έχει δύο βασικούς στόχους:
1.    Την επιλογή του συγκεκριμένου τμήματος αγοράς που ενδιαφέρει την επιχείρηση.
2.    Την επιλογή της κατάλληλης προσφοράς της επιχείρησης προς το συγκεκριμένο αυτό τμήμα της αγοράς.
Η σωστή τμηματοποίηση της αγοράς αποτελεί εγγύηση για τα εξής πλεονεκτήματα:
1.    Σχεδιασμός αποτελεσματικών στρατηγικών Μάρκετινγκ μέσω της δυνατότητας διαπίστωσης των ευκαιριών της αγοράς. Οι καθηγητές Hamermesh, Anderson  και Harris υποστηρίζουν πως η επιτυχία μιας επιχείρησης με μικρό μερίδιο αγοράς βρίσκεται στην ικανότητα της να συγκεντρώνεται στα τμήματα εκείνα της αγοράς που μπορούν να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες  της και απουσιάζουν οι  μεγάλοι ανταγωνιστές.
2.    Η γνώση συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς δίνει τη δυνατότητα στο τμήμα Μάρκετινγκ της επιχείρησης:
     να αναπτύξει το κατάλληλο προϊόν,
     να χρησιμοποιήσει κερδοφόρες στρατηγικές τιμολόγησης,
     να επιλέξει τα κατάλληλα δίκτυα διανομής και, τέλος,
     να επιλέξει το κατάλληλο διαφημιστικό μήνυμα για το συγκεκριμένο αυτό τμήμα της αγοράς.
3.    Ο προϋπολογισμός του Μάρκετινγκ κατευθύνεται στο πιο επικερδές τμήμα της αγοράς.
Προϋποθέσεις τμηματοποίησης της αγοράς:
     Η δυνατότητα μέτρησης του κοινού χαρακτηριστικού που μπορεί να αναφέρεται είτε σε αριθμό καταναλωτών, είτε σε αριθμό νοικοκυριών.
     Η δυνατότητα προσέγγισης του συγκεκριμένου τμήματος αγοράς.
     Το μέγεθος του τμήματος να δικαιολογεί οικονομικά τη διαφορετική μεταχείριση του από την επιχείρηση. Αφού δηλ. το μετρήσουμε και στη συνέχεια προσεγγίσουμε θα πρέπει στο τέλος να εκτιμήσουμε τη σπουδαιότητα – αποδοτικότητα που θα έχει για την επιχείρηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου