Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου 2017

Viral Marketing

Viral Marketing
Η επιτυχία ενός προϊόντος, βασίζεται σε μια δημιουργική και αποτελεσματική viral καμπάνια.
Viral Marketing: Το μήνυμά του διαδίδεται από γνωστό σε γνωστό και από φίλο σε φίλο, τόσο άμεσα και αβίαστα, ώσπου ο τελικός αριθμός των αποδεκτών του ξεπερνά κάθε προσδοκία. Το viral marketing αποσκοπεί στη διαφήμιση ενός προϊόντος μέσω της διάδοσής του από τους ίδιους τους χρήστες συνήθως χάρη στο χιούμορ που την χαρακτηρίζει. Viral marketing καμπάνιες έχει διεξάγει ακόμα και η ίδια η Ευρωπαϊκή επιτροπή η οποία σε μια χαρακτηριστική τουλάχιστον περίπτωση διαφημίζει τα δεινά του καπνίσματος ως... καλά. Δημιουργώντας αυτό το αντιφατικό συναίσθημα στο κοινό του internet (πώς μπορεί να διαφημίζονται τα κίτρινα δόντια, η ο καρκίνος του πνεύμονα σαν κάτι καλό;) αποσκοπεί στο να αφυπνίσει τους Ευρωπαίους πολίτες ως προς τις συνέπειες του καπνίσματος.
Το viral marketing αποτελεί μια πολύ αποτελεσματική μέθοδο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, η οποία εφαρμόζεται από όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις, άλλοτε αποτελεσματικά και άλλοτε όχι. Το viral marketing αποσκοπεί στη δημιουργία «θορύβου» γύρω από την επιχείρηση ή το προϊόν που προωθούμε, ο οποίος επιτυγχάνεται με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και την διανομή δωρεάν ποιοτικών πληροφοριών ή εφαρμογών.
Η τέχνη του Viral Marketing, απαιτεί μεθοδικότητα, στόχευση και ανεξάντλητη δημιουργικότητα.
Tips: Viral Marketing
Στοχεύουμε σε μικρά δίκτυα
Το ευρύ κοινό είναι ένα τεράστιο δίκτυο ανθρώπων, όπου τα μέλη αλληλοεπιδρούν σε πολύ χαμηλό βαθμό. Ένα μικρότερο δίκτυο ανθρώπων τα μέλη του επικοινωνούν συχνά μεταξύ τους και ασκούν σημαντική επιρροή το ένα στο άλλο. Όταν, σε αυτό το δίκτυο, προτάξουμε, ένα μήνυμα, αυτό θα διαδοθεί άμεσα, θα γίνει σύντομα αγαπητό και τα άτομα θα θελήσουν να το μοιραστούν με άλλους ανθρώπους ή δίκτυα, έξω από το σύνολο! Το Facebook, εστίασε αρχικά σ’ ένα πολύ μικρότερο δίκτυο με ισχυρές διασυνδέσεις: τους φοιτητές του Harvard. Καθώς το Facebook αποκτούσε μεγάλη απήχηση στο Harvard, σειρά είχαν άλλα πανεπιστήμια. Η συνέχεια ήταν να κατακτήσει την παγκόσμια κοινότητα.
Ξεφεύγουμε από την παραδοσιακή κλασική διαφήμιση
Δημιουργούμε ένα περιεχόμενο που δεν παραπέμπει σε διαφήμιση για να παρακινήσει το κοινό μας, ώστε να διαδώσει το brand μας με άμεσο και αυθόρμητο τρόπο. Αποφεύγουμε να παρουσιάζουμε ότι η μόνη επιδίωξή μας είναι η αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας μας. Δημιουργούμε ένα περιεχόμενο υψηλής αξίας, το οποίο θα διατίθεται δωρεάν στο κοινό μας. Το δωρεάν προσελκύει πάντοτε τα μάτια των καταναλωτών και δημιουργεί θετικές εντυπώσεις.
Προκαλούμε συναισθήματα
Δημιουργούμε καταστάσεις συναισθημάτων στο κοινό μας! Το κάνουμε να γελάσει, να συγκινηθεί, να αισθανθεί κάτι έντονο, ώστε να θελήσει να μοιραστεί την εμπειρία του με άλλους χρήστες. Ο χρήστης πρέπει να ταυτιστεί με την viral διαφημιστική καμπάνια μας για να είναι επιτυχημένη. Αυτό το επιτυγχάνουμε, όταν, το περιεχόμενο μας αντλεί στοιχεία από την πραγματικότητα και ο χρήστης ταυτίζεται με αυτό. Στόχος μας είναι να κάνουμε γρήγορα δημοφιλές το περιεχόμενό μας, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του χιούμορ, της επικαιρότητας, του παράδοξου και του ασυνήθιστου. Με αυτό τον τρόπο παρακινούμε το κοινό μας να αλληλοεπιδράσει με άλλους χρήστες και να μοιραστεί την εμπειρία του.
Η δύναμη της εικόνας
«Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις». Μία εικόνα μπορεί να απογειώσει μία ιδέα ή να την καταστρέψει. Μία πρωτότυπη εικόνα καλά σχεδιασμένη design  είναι αρκετή, για να «καρφώσει» χιλιάδες βλέμματα επάνω της, ώστε να μεταδοθεί από τους χρήστες με μεγάλη ταχύτητα και να έχει μεγάλη επιτυχία η ανταπόκριση του μηνύματος μας. Μια εικόνα για να είναι αποτελεσματική, στηρίζεται, στη δημιουργικότητα και την υψηλή αισθητική μας. Το αποτέλεσμα θα είναι να αυξήσουμε ραγδαία τη αναγνωρισιμότητα μας. Το κορυφαίο μέσο του viral marketing είναι το video, το οποίο ενώνει μοναδικά τις δυνάμεις εικόνας και ήχου.
Αναδεικνύουμε το περιεχόμενό μας
Κοινοποιούμε τα μηνύματά μας στα social media, ενσωματώνοντας τα share buttons και δεν περιορίζετε την πρόσβαση στο περιεχόμενό μας. Δημιουργήστε μοναδικά hashtags που μας χαρακτηρίζουν και ενθαρρύνουμε το κοινό μας να εκφράσει τη γνώμη του για το περιεχόμενό μας. Εντοπίζουμε το καταλληλότερο κανάλι διανομής, ανάλογα με το είδος του περιεχομένου μας. Αν στοχεύουμε να γίνει viral μέσω μιας φωτογραφίας, χρησιμοποιούμε το Facebook ή το Twitter ή το Instagram. Αν στοχεύουμε, σ’ ένα viral video, επιλέγουμε το YouTube ή το Instagram.
Το Viral Marketing είναι δύσκολο στο να επιτευχθεί από ένα απλό χρήστη. Εάν πρόκειται για επιχειρήσεις, πρέπει να απευθυνθούν σε ένα καταρτιζόμενο Μάρκετερ.  Εάν πρόκειται για ένα απλό χρήστη μπορεί να πειραματιστεί, και στο τέλος να το πετύχει. Το Viral Marketing είναι από τις πιο οικονομικές μορφές marketing, και αξίζει να το δοκιμάστε και να μυηθείτε στα μυστικά του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: