Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

Κατηγορίες Αγορών

Κατηγορίες Αγορών
Δύο βασικές κατηγορίες αγορών είναι:
     η αγορά καταναλωτών και
     η βιομηχανική αγορά.
 Κριτήριο αυτής της διάκρισης είναι η αιτία της αγοράς.
Αγορά καταναλωτών: Την καταναλωτική αγορά αποτελούν:
     οι τελικοί καταναλωτές, οι οποίοι προμηθεύονται προϊόντα και υπηρεσίες για τους ίδιους και τις οικογένειες τους.
Χαρακτηριστικά της αγοράς των καταναλωτών:
     τα προϊόντα που αγοράζονται χρησιμοποιούνται όπως είναι χωρίς περαιτέρω επεξεργασία από τους αγοραστές,
     τα προϊόντα δεν μεταπωλούνται σε άλλους έναντι κάποιου κέρδους,
     κάθε καταναλωτής μπορεί να ανήκει σε πολλές καταναλωτικές αγορές προϊόντων όπως π.χ. αγορά τροφίμων, αγορά ένδυσης, αγορά επίπλων, αγορά ηλεκτρικών συσκευών κτλ.,
     η αγορά καταναλωτών, εκτός από τα άτομα, αποτελείται και από τις οικογένειες τους ( τα νοικοκυριά). Δύο ή και περισσότερα άτομα που συμβιώνουν εκτός από τις ατομικές τους ανάγκες έχουν και κοινές που τους οδηγούν σε αγορές για το νοικοκυριό τους με προϊόντα που απολαμβάνουν και εξυπηρετούν όλα τα μέλη της οικογένειας π.χ. έπιπλα, οικιακές συσκευές κτλ.
Πολύ μεγάλη σημασία για το Μάρκετινγκ έχουν:
     Η γνώση του αριθμού των νοικοκυριών και των μελών τους,
     το ύψος του εισοδήματος τους,
     το ποσοστό των εργαζόμενων γυναικών κτλ
γιατί επηρεάζουν τις πωλήσεις πολλών προϊόντων κοινής χρήσης.
Η βιομηχανική αγορά: Τη βιομηχανική αγορά αποτελούν:
     οι μεταποιητικές επιχειρήσεις,
     οι εμπορικές επιχειρήσεις ( επιχειρήσεις μεταπώλησης),
     το δημόσιο και οι δημόσιοι οργανισμοί και τέλος,
     τα διάφορα ιδρύματα(π.χ υπουργεία, νοσοκομεία, ΔΕΗ κτλ.)
Χαρακτηριστικά  βιομηχανικής αγοράς:
     αγοράζονται προϊόντα – υπηρεσίες  είτε για την παραγωγή άλλων προϊόντων ,
     είτε για μεταπώληση,
     είτε για τη διεξαγωγή διαφόρων εργασιών τους,
     στη βιομηχανική αγορά πέρα από την υλοποίηση των δικών της στόχων απώτερος σκοπός είναι η ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή.
Η σημασία του διαχωρισμού της αγοράς σε καταναλωτική και βιομηχανική είναι μεγάλη για το Μάρκετινγκ, γιατί αναφέρεται σε δύο διαφορετικούς αγοραστές και ως εκ τούτου απαιτούν διαφορετικές στρατηγικές για τα στοιχεία του μείγματος Μάρκετινγκ( προϊόν, τιμή, προώθηση, διανομή).
Άλλες Κατηγορίες Αγορών
Με γεωγραφικό κριτήριο η αγορά διακρίνεται σε:
     Τοπική,
     Εθνική,
     Διεθνή.
Η τοπική αγορά περιλαμβάνει μία μόνο περιοχή της χώρας. Η εθνική αγορά ( εγχώρια αγορά) περιλαμβάνει την αγορά μιας χώρας και η διεθνής αγορά απαρτίζεται από τις αγορές πολλών χωρών.
Με κριτήριο το είδος των προϊόντων η αγορά διακρίνεται σε:
     αγορά τροφίμων,
     αγορά ρούχων,
     αγορά ηλεκτρικών ειδών,
     αγορά ακινήτων κ.λ.π.