ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ-ΣΤΟΧΟ
Η επιλογή της κατάλληλης
στρατηγικής βασίζεται στους εξής παράγοντες:
1.Ομοιογένεια των
καταναλωτών:
Όταν οι καταναλωτές χαρακτηρίζονται από ομοιογένεια
και παρουσιάζουν κοινές ανάγκες, προτιμήσεις και διαθέσεις τότε η καλύτερη
στρατηγική είναι εκείνη του αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ.
Όταν οι καταναλωτές έχουν διαφορετικές ανάγκες και το
μέγεθος των διαφόρων τμημάτων της αγοράς είναι ικανοποιητικό για την
επιχείρηση, τότε η καλύτερη στρατηγική είναι εκείνη του διαφοροποιημένου Μάρκετινγκ.
2.Τα μέσα της επιχείρησης:
Όταν τα μέσα είναι
περιορισμένα, η καλύτερη στρατηγική είναι η συγκέντρωση των προσπαθειών σε ένα
τμήμα της αγοράς και άρα, η εφαρμογή του συγκεντρωτικού Μάρκετινγκ.
3.Το στάδιο του προϊόντος
στον κύκλο ζωής του:
Ανάλογα με το στάδιο του
κύκλου ζωής του προϊόντος επιλέγεται και η κατάλληλη στρατηγική Μάρκετινγκ:
Έτσι όταν γίνεται η εισαγωγή ενός προϊόντος στην αγορά
και έχει στόχο την ανάπτυξη πρωτογενής ζήτησης, ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί η
στρατηγική του αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ.
Όταν όμως το προϊόν βρίσκεται στο σημείο ακμής του (
στάδιο ωριμότητας) και ο ανταγωνισμός έχει γίνει οξύς, τότε η επιχείρηση για να
διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της πρέπει να χρησιμοποιήσει τη στρατηγική του
διαφοροποιημένου Μάρκετινγκ.
4.Ανταγωνιστική στρατηγική
τμηματοποίησης:
Ο παράγοντας αυτός
αναφέρεται στην στρατηγική Μάρκετινγκ που εφαρμόζεται από τον ανταγωνισμό.
Η ανταγωνιστική θέση της επιχείρησης θα είναι δύσκολη
εάν αυτή χρησιμοποιεί στρατηγική αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ ενώ ο ανταγωνισμός
ακολουθεί στρατηγική διαφοροποιημένου Μάρκετινγκ. Θα πρέπει η επιχείρηση για να
γίνει ανταγωνιστική να εφαρμόσει στρατηγική διαφοροποιημένου ή συγκεντρωμένου
Μάρκετινγκ.
Αντίθετα εάν ο ανταγωνισμός χρησιμοποιεί στρατηγική
αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ, η επιχείρηση θα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εάν
εφαρμόσει στρατηγική διαφοροποιημένου ή συγκεντρωτικού Μάρκετινγκ.