Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ-ΣΤΟΧΟ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ-ΣΤΟΧΟ
Η επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής βασίζεται στους εξής παράγοντες:
1.Ομοιογένεια των καταναλωτών:
Όταν οι καταναλωτές χαρακτηρίζονται από ομοιογένεια και παρουσιάζουν κοινές ανάγκες, προτιμήσεις και διαθέσεις τότε η καλύτερη στρατηγική είναι εκείνη του αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ.
Όταν οι καταναλωτές έχουν διαφορετικές ανάγκες και το μέγεθος των διαφόρων τμημάτων της αγοράς είναι ικανοποιητικό για την επιχείρηση, τότε η καλύτερη στρατηγική είναι εκείνη του  διαφοροποιημένου Μάρκετινγκ.
2.Τα μέσα της επιχείρησης:
Όταν τα μέσα είναι περιορισμένα, η καλύτερη στρατηγική είναι η συγκέντρωση των προσπαθειών σε ένα τμήμα της αγοράς και άρα, η εφαρμογή του συγκεντρωτικού Μάρκετινγκ.
3.Το στάδιο του προϊόντος στον κύκλο ζωής του:
Ανάλογα με το στάδιο του κύκλου ζωής του προϊόντος επιλέγεται και η κατάλληλη στρατηγική Μάρκετινγκ:
Έτσι όταν γίνεται η εισαγωγή ενός προϊόντος στην αγορά και έχει στόχο την ανάπτυξη πρωτογενής ζήτησης, ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί η στρατηγική του αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ.
Όταν όμως το προϊόν βρίσκεται στο σημείο ακμής του ( στάδιο ωριμότητας) και ο ανταγωνισμός έχει γίνει οξύς, τότε η επιχείρηση για να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της πρέπει να χρησιμοποιήσει τη στρατηγική του διαφοροποιημένου Μάρκετινγκ.
4.Ανταγωνιστική στρατηγική τμηματοποίησης:
Ο παράγοντας αυτός αναφέρεται στην στρατηγική Μάρκετινγκ που εφαρμόζεται από τον ανταγωνισμό.
Η ανταγωνιστική θέση της επιχείρησης θα είναι δύσκολη εάν αυτή χρησιμοποιεί στρατηγική αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ ενώ ο ανταγωνισμός ακολουθεί στρατηγική διαφοροποιημένου Μάρκετινγκ. Θα πρέπει η επιχείρηση για να γίνει ανταγωνιστική να εφαρμόσει στρατηγική διαφοροποιημένου ή συγκεντρωμένου Μάρκετινγκ.

Αντίθετα εάν ο ανταγωνισμός χρησιμοποιεί στρατηγική αδιαφοροποίητου Μάρκετινγκ, η επιχείρηση θα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εάν εφαρμόσει στρατηγική διαφοροποιημένου ή συγκεντρωτικού Μάρκετινγκ.