Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

Creative Marketing

Creative Marketing
Το Creative Marketing (δημιουργικό μάρκετινγκ) αναφέρεται ως έννοια από λίγους, ενώ εφαρμόζεται στην πράξη από ακόμη λιγότερους. To Content marketing είναι μία εντελώς νέα μορφή marketing, η οποία έχει έρθει για να ανατρέψει τα δεδομένα στον χώρο του digital marketing.
Τι είναι το Creative Marketing
Το Creative Marketing είναι η διαδικασία δημιουργίας εντυπωσιακά καινοτόμου περιεχομένου με ελάχιστο κόστος, η οποία οδηγεί στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας μας (brand awareness) από το κοινό μέσα από, το πολύ, δύο αλληλεπιδράσεις μαζί του.
Η ασχολία μας με το blogging, ο σχεδιασμός μιας landing page, η δημιουργία ενός video series ή η κατασκευή ενός social media posts η επιθυμία να εφαρμόσουμε το creative marketing, θα έχει ως στόχος τη δημιουργία μίας μοναδικής ανάμνησης, η οποία θα αποτυπωθεί και θα καταγραφεί στο μυαλό του καταναλωτή, από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του.
Την σημερινή εποχή πολλοί είναι αυτοί που γνωρίζουν την τέχνη να δημιουργούν και να αναρτούνε δημοσιεύσεις στο blog τους, να κοινοποιούν στο Facebook και Twitter. Η δημοσίευση ποιοτικού περιεχομένου(post) σε τακτική βάση και το μοίρασμα στους  followers ήταν η καθημερινή ασχολία για σοβαρά αποτελέσματα και το έκαναν σχεδόν όλοι.
Αυτή την στιγμή η αγορά είναι κορεσμένη από αυτή την πρακτική με αποτέλεσμα να καταστήσει παρωχημένο αυτό το σύστημα. Οι περισσότεροι γνωρίζουν πώς να κάνουν σωστά posts και να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα keywords. Το Facebook άλλαξε και μπορείτε να περιμένετε σημαντικά αποτελέσματα από αυτό, μόνο αν αποφασίσετε να διαθέσετε αρκετά χρήματα στις διαφημίσεις του.
Στην ψηφιακή εποχή που ζούμε, ο μέσος καταναλωτής έρχεται σε επαφή με εκατοντάδες posts και διαφημιστικά emails καθημερινά. Εμείς σε αυτή την αγορά πρέπει να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό, πρέπει να καινοτομήσουμε σε ιδέες, να ενεργήσουμε γρήγορα και άμεσα. Οι χρήστες πρέπει να μας θυμούνται και να μας ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμός. Το Creative Marketing, είναι ο τρόπος, το εργαλείο για να μας κάνει να ξεχωρίσουμε!
Πώς να αναπτύξουμε μία Creative Marketing εταιρική κουλτούρα;
Χτίζουμε μία εταιρική κουλτούρα προσανατολισμένη στο δημιουργικό μάρκετινγκ. Δημιουργούμε μια ομάδα με αυτή την κουλτούρα η οποία θα μετατρέψει με επιτυχία τις δημιουργικές ιδέες της σε δημιουργικές καμπάνιες.
Συντονισμός και Λειτουργία της Ομάδας
1.  Ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα του προσωπικού της επιχείρησής μας, ξεκινώντας από ψηλά στην ιεραρχία – δηλαδή, ξεκινώντας από εμάς τον ίδιο.
2.  Συνθέτουμε μία ομάδα από ταλαντούχους και επινοητικούς ανθρώπους, οι οποίοι έχουν χημεία μεταξύ τους και μπορούν να συνεργαστούν ομαλά και ευχάριστα.
3.  Δείχνουμε εμπιστοσύνη στις ιδέες των συνεργατών μας. Οι άνθρωποι αδυνατούν να σκεφθούν ελεύθερα και δημιουργικά, όποτε νιώθουν τον φόβο της απόρριψης. Στηρίζουμε τις προτάσεις τους, ακόμη κι αν αποτύχουν. Την επόμενη φορά, θα είναι ακόμη πιο δημιουργικές!
4.  Δημιουργούμε τεχνητές προκλήσεις για την ομάδα μας! Όταν οι άνθρωποι εκτίθενται σε απροσδόκητες καταστάσεις, αναγκάζονται να σκεφτούν δημιουργικά.
5.  Καθιερώνουμε συνήθειες και event στην ομάδα για την καλλιέργεια  και την προώθηση της ομαδικής ή προσωπικής δημιουργικής σκέψης.
Πώς να σχεδιάσουμε μία Creative Marketing στρατηγική;
Τα θεμέλια μίας στρατηγικής δημιουργικού μάρκετινγκ στηρίζονται στην κατανόηση των ψυχικών και ψυχολογικών χαρακτηριστικών των καταναλωτών. Τα ψυχικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών αφορούν τα χόμπι, τις πεποιθήσεις, την προσωπικότητα, τους φόβους, τους στόχους και τις επιθυμίες τους. Τα ψυχικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων δημιουργούν την ανάγκη και την παρότρυνση της καταναλωτικής συμπεριφορά τους.
Ο στόχος του creative marketing είναι η προσέλκυση της προσοχής του κοινού με την ελάχιστη δυνατή επικοινωνία μαζί του. Σε αυτή τη διαδικασία το σημαντικότερο ρόλο παίζουν τα ψυχικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά των χρηστών. Η σωστή ανάλυση τους και η αξιολόγηση τους, θα μας οδηγήσει να κατανοήσουμε με ποιο τρόπο, ποια μέσα και τα μηνύματα με τα οποία μπορούμε να αναπτύξουμε εύκολα και γρήγορα μία ισχυρή σύνδεση με τους χρήστες. Κάθε νέα ιδέα της ομάδας πρέπει να προσαρμόζετε στις ανάλυση και την αξιολόγηση με βάση τον αντίκτυπο που θα πιστεύουμε ότι θα έχει στο κοινό μας, το κόστος της, καθώς και την ευκολία εκτέλεσής της. κ
Κάθε εκτέλεση μίας νέας ιδέας πρέπει να ερευνάται και να μετρούνται τα αποτελέσματα της. Προσέλκυσε το ενδιαφέρον του κοινού μας (lead generation); Ποιο ήταν το conversion rate που πετύχαμε; Πρέπει να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε με την μεγαλύτερη ακρίβεια την αποτελεσματικότητα ή μη των μελλοντικών ιδεών μας.
Οι βασικές πτυχές του Creative Marketing
1.Διαθέτουμε ένα περιεχόμενο που ξεχωρίζει χάρη στη μοναδικότητά του.
2.  Δημιουργούμε ένα τέτοιο περιεχόμενο με χαμηλό budget.
3.  Πετυχαίνουμε lead generation με μόνο 1 ή 2 αλληλεπιδράσεις με το κοινό μας.
Το Creative Marketing (δημιουργικό μάρκετινγκ) αποτελεί το μέλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ, λόγω δύο σημαντικών παραγόντων: του κορεσμού του περιεχομένου και του διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού. Στη μάχη για την επιβίωση, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις θα στραφούν σε καινοτόμες καμπάνιες, που θα έχουν χαμηλό κόστος, άμεσο και μετρήσιμο αντίκτυπο και δεν θα μπορούν να αναπαραχθούν από τον ανταγωνισμό.