Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

Open Rate & Grey Email


Open Rate  & Grey Email
Το Email marketing  είναι το πιο διαδομένο και έμπιστο εργαλείο προώθησης υπηρεσιών – προϊόντων στο web (διαδίκτυο). Αποτελεί το ιδανικό κανάλι επικοινωνίας και πωλήσεων όσον αφορά το Online Marketing.
Τι είναι τα grey email

Είναι τα email που ανήκουν σε συνδρομητές μας (δυνητικοί πελάτες μας), οι οποίοι δεν άνοιξαν ούτε έκαναν κλικ σε κάποιο link που τους έχουμε στείλει. Δεν άνοιξαν ούτε ένα email μας! Επίσης μπορεί να έδειξαν ένα αρχικό ενδιαφέρον ανοίγοντας μερικά email μας και στην συνέχεια τίποτα.
Τα grey email λοιπόν, όταν περάσει ένας συγκεκριμένος χρόνος, τα διαγράφουμε. Και αυτό για τους εξής βασικούς λόγους:
Καταρχήν δεν υπάρχει λόγος να στέλνουμε email σε κάποιον που δεν τον ενδιαφέρουν το θέμα των κοινοποιήσεων μας.
Δεύτερον μας κοστίζει χρήματα να συντηρούμε μια λίστα με email. Όλες οι πλατφόρμες Email Marketing χρεώνουν βάση των αριθμών email που έχει κάποιος στην λίστα του. Όταν έχουμε email που στέλνονται κανονικά αλλά δεν ανοίγονται αυτό είναι κόστος για εμάς.
Τρίτον (και ίσως σημαντικότερο), τα un-opened email επηρεάζουν τα ποσοστά του Open Rate (δηλ. του ποσοστού ανοίγματος email).  Για παράδειγμα. Εάν έχουμε μια λίστα με 1.000 email και 250 άτομα άνοιξαν το email μας, τότε το Open Rate είναι 25%. Όμως εάν στην λίστα αυτή υπάρχουν 200 άτομα που δεν έχουν ανοίξει ποτέ κάποιο email μας, τους οποίους τους εντοπίζουμε και τους διαγράψουμε, τότε μπορεί να μειώνεται η λίστα μας στα 800 άτομα όμως το Open Rate θα ανέβει αυτόματα στο 31,25% χωρίς να κάνουμε απολύτως τίποτα άλλο!
Ο λόγος είναι γιατί θέλουμε κάθε φορά που στέλνουμε email στο inbox του συνδρομητής μας, και εφόσον χρησιμοποιεί Gmail να το στέλνει στην «Κύρια» κατηγορία.
Όλοι οι μεγάλοι πάροχοι Email όπως το Gmail, Yahoo, Hotmail, κλπ. Χρησιμοποιούν φίλτρα με σκοπό να προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση στον πελάτη τους.
Για παράδειγμα: Εάν λάβουμε κάποιο email που έχει στον τίτλο του την λέξη «VIAGRA» το φίλτρο το βλέπει και στέλνει απ’ ευθείας το email στα spam. Εάν έχει στον τίτλο του λέξεις όπως «προσφορά» ή «εκπτώσεις»  και χρησιμοποιείτε το gmail, θα το στείλει στο Tab «Προσφορές». Εάν προέρχεται από το Facebook θα το στείλει στο tab «Κοινωνικά».
Εάν τα email μας έχουν πολύ χαμηλά Open Rate, οι πάροχοι email (Gmail, Yahoo, κλπ.) καταλαβαίνουν ότι τα email μας δεν ενδιαφέρουν το κοινό μας.
Εάν λοιπόν στείλνουμε email που δεν ενδιαφέρουν τον κόσμο (πολύ χαμηλό open-rate), τότε οι πάροχοι θα τα στέλνουν για αποθήκευση είτε στο Tab “Προσφορές”, είτε στο Spam folder.  
Εάν το Open Rate μας είναι υψηλό, αυτό αποτελεί έναν καλό δείκτη για τους παρόχους email ότι τα μηνύματα μας ανοίγονται άρα υπάρχει ενδιαφέρον και άρα αξίζει να παραδοθούν στο inbox και την «κύρια» κατηγορία.
Εάν υπάρχει και διάδραση, δηλαδή απαντούν πίσω, κάνουν κλίκ ή στέλνουν το email στους φίλους τους, αυτός είναι ένας ακόμα ποιο ισχυρός δείκτης ότι τα Email μας είναι ενδιαφέροντα και χρήσιμα και σίγουρα θα παραδοθούν στην «Κύρια» κατηγορία του inbox.
Όσο μεγαλύτερο Open και Click Rate έχουμε τόσο περισσότερο ανεβαίνουμε στις προτιμήσεις των παρόχων email, και τα μηνύματα μας θα συνεχίσουν να παραδίδονται στο inbox κανονικά!
Θέλουμε λοιπόν να έχουμε ένα καλό Open Rate και ένα καλό Click-Through-Rate (CTR).
Εάν έχουμε ανενεργά email, που σημαίνει ανενεργά άτομα καλό είναι να τα διαγράψουμε από τις λίστες μας.
Τι κάνουμε λοιπόν:
Βρίσκουμε μέσα από την πλατφόρμα Email Marketing που χρησιμοποιούμε ποιοι δεν άνοιξαν κάποιο email μας, ούτε έκαναν κλίκ, πάνω από 12 μήνες και τους διαγράφουμε χωρίς δεύτερη σκέψη.
Πριν όμως τους διαγράψουμε αποθηκεύουμε τα email σε ένα αρχείο excel για να τα έχουμε για στατιστικούς λόγους ή όταν κάποια στιγμή θελήσουμε να στείλουμε πιθανόν κάποιο email επανα-ενεργοποίησης τους.
Όσοι βρίσκονται κάτω από 12 μήνες, δεν θα τους διαγράψουμε αμέσως. Πρώτα θα τους στείλουμε ένα email να τους ενημερώσουμε εάν θέλουν να συνεχίσουν να λαμβάνουν τα email μας. Όσοι το ανοίξουν ή κάνουν κλίκ σε κάποιο link δεν τους διαγράφουμε.
Στους υπόλοιπους μετά από 7 ημέρες στέλνουμε άλλο ένα τελικό email υπενθύμισης.
Όσοι δεν το ανοίξουν ή δεν κάνουν κάποιο κλικ τους διαγράφουμε.
Συμπέρασμα
Το ξεκαθάρισμα της Λίστας πρέπει να γίνετε σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία στο Email Marketing γιατί μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση μας  στην όλη προσπάθεια της για την προώθηση και πώληση των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρει στους δυνητικούς πελάτες της.
Όταν διαγράφουμε email, αυτό είναι το καλύτερο για τους ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται και για εμάς που θα δούμε μεγαλύτερα Open Rate και μεγαλύτερα Click through rates.