Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου 2017

Η Στρατηγική Προώθησης των Πωλήσεων

Η Στρατηγική Προώθησης των Πωλήσεων
Η προώθηση των πωλήσεων περιλαμβάνει διάφορους μηχανισμούς που μπορούν να διακριθούν:
Μηχανισμούς για την προώθηση στους καταναλωτές (δωρεά δείγματα προϊόντων, εκπτωτικά κουπόνια για επιστροφή χρημάτων, προσφορές, μειώσεις τιμών κ.λ.π.).
Μηχανισμούς για εμπορική προώθηση (εκπτώσεις αγορών, δωρεάν αγαθά, έκπτωση εμπορευμάτων, ομαδική διαφήμιση, διαγωνισμοί μεταξύ των πωλητών για τις μεγαλύτερες  πωλήσεις).
Η σημασία της προώθησης θα είναι γενικώς μεγαλύτερη όπου:
Τα προϊόντα είναι ομοειδή. Στην περίπτωση αυτή οι επιχειρήσεις προσπαθούν να διαφοροποιήσουν το προϊόν επηρεάζοντας τη συμπεριφορά του καταναλωτή.
Τα προϊόντα βρίσκονται είτε στο πρώτο στάδιο του κύκλου ζωής τους, στο οποίο θα πρέπει να γίνει η ενημέρωση και να δημιουργηθεί ενδιαφέρον στους καταναλωτές, είτε στο στάδιο της ωριμότητας όπου απαιτούνται δαπάνες για να αμυνθεί η επιχείρηση και να διατηρήσει μερίδιο στην αγορά.
Τα προϊόντα πωλούνται με ταχυδρομικές εντολές
Τα προϊόντα πωλούνται σε βάσεις αυτοεξυπηρέτησης (π.χ. ράφια Supermarket).
Από τις μεθόδους προώθησης είναι ευρέως αποδεκτό ότι στο καταναλωτικό μάρκετινγκ η σημαντικότερη μέθοδος είναι η διαφήμιση, ενώ στο βιομηχανικό μάρκετινγκ είναι η προσωπική πώληση.