Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017

Το Υποσύστημα Πληροφόρησης Μάρκετινγκ των Επιχειρήσεων

Το Υποσύστημα Πληροφόρησης Μάρκετινγκ των Επιχειρήσεων
Η επιχείρηση είναι ένα σύστημα που αναπτύσσει την δραστηριότητα του ενταγμένο σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που αποτελεί το εξωτερικό του περιβάλλον. Το σύστημα επιχείρηση, στο εσωτερικό του περιβάλλον, επιτελεί μια σειρά λειτουργίες όπως εφοδιασμό παραγωγή, διάθεση, κ.λ.π. και διαμορφώνει την δική του ενδοεπιχειρηματική δομή. Ως σύστημα θεωρείτε ένα σύνολο ανθρώπινου δυναμικού και υλικών μέσων που, διαρθρωμένα σε μια οργανική ενότητα, επιτελούν μια σειρά λειτουργιών για την επίτευξη ενός προκαθορισμένου στόχου. Η επιχείρηση διαθέτοντας τους δικούς της ανθρώπινους και φυσικούς πόρους και αναπτύσσοντας τις δικές της λειτουργίες για να επιτύχει τους σκοπούς της, αποτελεί και αυτή ένα σύστημα. Η ορθή ανάπτυξη των επιχειρηματικών λειτουργιών επιβάλλει καταμερισμό αρμοδιοτήτων. Κάθε τμήμα, διεύθυνση η υπηρεσία που αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για μια λειτουργία αποτελεί ένα υποσύστημα του ευρύτερου συστήματος – επιχείρηση. Τα χαρακτηριστικότερα από τα υποσυστήματα αυτά είναι του εφοδιασμού, της παραγωγής, το χρηματοοικονομικό, της διοίκησης και του μάρκετινγκ.
Η ορθολογική ανάπτυξη της επιχείρησης σαν σύστημα αλλά και η αποτελεσματική λειτουργία των υποσυστημάτων της, ώστε να συμβάλουν με τον καλύτερο τρόπο στην επίτευξη των στόχων της προϋποθέτει την τακτική και πλήρη αλληλοενημέρωση τους. Τόσο τα υποσυστήματα όσο και αυτή η ίδια η επιχείρηση – σύστημα, για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της, είναι υποχρεωμένα να αναζητούν και να παίρνουν ένα πλήθος πληροφοριών από το περιβάλλον. Η επιχείρηση από μόνη της δίνει πληροφορίες όσον αφορά στο προϊόν και στις ιδιότητες του, τη συσκευασία, τις τιμές, τα σημεία και τους όρους πώλησης, τις προσφορές της κ.λ.π..
Πληροφορίες προς το εξωτερικό περιβάλλον η επιχείρηση μεθοδεύει και τις δίνει με την διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις, τις προσωπικές πωλήσεις και άλλα γνωστά κανάλια προώθησης. Τις πληροφορίες μεταξύ των υποσυστημάτων της  την δίνει με τα διάφορα συστήματα ενδοεπιχειρηματικής επικοινωνίας. Την συγκέντρωση των πληροφοριών από το περιβάλλον την εξασφαλίζει με την τυπική ή άτυπη παρατήρηση και την έρευνα. Παράλληλα προς τις άλλες επιχειρηματικές λειτουργίες υπάρχει και η λειτουργία της πληροφόρησης και δίπλα στα άλλα υποσυστήματα λειτουργεί το υποσύστημα πληροφόρησης.