Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017

Πηγές Πληροφόρησης του Μάρκετινγκ της Επιχείρησης

Πηγές Πληροφόρησης του Μάρκετινγκ της Επιχείρησης
Οι πληροφορίες του μάρκετινγκ θα πρέπει να συλλέγονται από όλες τις διαθέσιμες πηγές και από όλο το περιβάλλον του υποσυστήματος της επιχείρησης.
Οι σημαντικότερες πηγές είναι:
1. Εσωτερικές Πηγές Πληροφόρησης:
α. η υπηρεσία πωλήσεων, για όλα τα θέματα που έχουν σχέση με την εξέλιξη και την τάση των πωλήσεων για το σύνολο αλλά και για κάθε προϊόν ξεχωριστά για ολόκληρη την αγορά και για τα επιμέρους τμήματα της.
β. το προσωπικό των πωλήσεων με τις αναφορές και εκθέσεις των για κάθε ειδικότερο θέμα που αφορά στη δραστηριότητα των προσωπικών πωλήσεων. Καλές και άσχημες εμπειρίες των πωλητών, λόγοι που προελκύσθηκαν νέοι ή χάθηκαν παλαιοί πελάτες, δραστηριότητες των ανταγωνιστών πωλητών κ.λ.π., αποτελούν μερικά παραδείγματα πληροφοριών της πηγής αυτής.
γ. η υπηρεσία λογιστηρίου, από την οποία αναζητούνται πληροφορίες για την σημαντικότητα των πελατών, την εμπειρία από τις προηγούμενες δοσοληψίες μαζί τους κ.λ.π..
δ. τεχνική υπηρεσία, που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και στοιχεία σχετικά με το προϊόν, τις ιδιότητες του, τον τρόπο χρήσης του κ.λ.π..
ε. η οικονομική υπηρεσία, η διοικητική και ακόμα όποια άλλη ειδικότερη υπηρεσία που μπορεί να δώσει στοιχεία και πληροφορίες χρήσιμες για την ανάπτυξη της λειτουργίας μάρκετινγκ της επιχείρησης.
2. Εξωτερικές Πηγές Πληροφόρησης:
α. πηγές από το οικονομικό περιβάλλον της επιχείρησης. Όλοι οι φορείς που ασχολούνται με την ανάλυση των οικονομικών μεγεθών και παρέχουν τα σχετικά στοιχεία, όπως π.χ. Κέντρα Οικονομικών Ερευνών και Προγραμματισμού, Τράπεζες, Οικονομικά Υπουργεία, Στατιστικές Υπηρεσίες, Επιμελητήρια, κ.λ.π., σχετικά με το συνολικό εισόδημα, την αποταμίευση, την κατανάλωση, τις επενδύσεις, το διαθέσιμο και διακριτικό εισόδημα, τις τιμές, κ.λ.π. προέρχονται από την πηγή αυτή και θεωρούνται τελείως απαραίτητα για τις προβλέψεις και τον καθορισμό των στόχων των πωλήσεων.
β. πηγές από το τεχνολογικό περιβάλλον. Οι φορείς που ανήκουν στο χώρο αυτό, όπως, κάθε επιστημονικός, τεχνολογικός ή άλλος φορέας που παρέχει στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τις μεθόδους ή τα υλικά για το σχεδιασμό, την παραγωγή, τη συσκευασία, την διακίνηση του προϊόντος κ.λ.π.. Η σημασία των πληροφοριών της ομάδας αυτής, καθορίζει την ποιότητα, τα χαρακτηριστικά, το κόστος και άλλα βασικά στοιχεία που θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος.
γ. πηγές από νομικό περιβάλλον. Η κυβέρνηση, τα αρμόδια Υπουργεία, άλλες Κεντρικές υπηρεσίες, Περιφερειακές η τοπικές υπηρεσίες, όπως Περιφέρειες, Δήμοι κ.λ.π. αποτελούν πηγές για πληροφόρηση σ’ αυτό τον χώρο, εφ’ όσον με αποφάσεις τους επηρεάζουν την παραγωγή ή την εμπορία των προϊόντων.
δ. πηγές από ειδικά περιβαλλοντικά συστήματα. Το Κοινωνικό, Πολιτικό, Πολιτιστικό, Αθλητικό, κ.λ.π. εφ’ όσον από αυτά μπορεί να αποκτηθούν πληροφορίες που επηρεάζουν την πολιτική μάρκετινγκ του προϊόντος.
ε. πηγές από τον επιχειρηματικό χώρο ή το πεδίο δράσης των επιχειρήσεων. Κάθε τυπικός ή άτυπος φορέας από τον οποίο μπορεί να αντληθούν πληροφορίες για το κάθε τι που συμβαίνει στο χώρο των συναλλαγών και έχει σχέση με το μάρκετινγκ των προϊόντων της επιχείρησης. Το ενδιαφέρον στρέφεται προς κάθε δυνατή κατεύθυνση, δηλ τους καταναλωτές, τους ανταγωνιστές και τους προμηθευτές. Το είδος, το πλήθος και η αμεσότητα των πληροφοριών που συγκεντρώνονται από το χώρο αυτό καθιστούν από τους πλέον ζωτικούς για την πλήρη, σαφή και εξειδικευμένη ενημέρωση του μάρκετινγκ. Από εδώ συγκεντρώνονται η πληροφορίες που αναφέρονται στις ανάγκες, και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, στις δυνατότητες για παρέμβαση του μάρκετινγκ προκειμένου να επηρεάσει τις απόψεις των καταναλωτών. Για τον ανταγωνισμό, συγκεντρώνονται στοιχεία για την ποιότητα των προϊόντων, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους, τις τιμές, τη συσκευασία, τους τρόπους προβολής, το σύστημα εξυπηρέτησης των πελατών και κάθε άλλο σχετικό που μπορεί να βοηθήσει στην επιχείρηση στην χάραξη της δικής της στρατηγικής. Προς την πλευρά του εφοδιασμού συγκεντρώνονται στοιχεία σχετικά με τους όρους του κάθε προϊόντος και τα πλεονεκτήματα, τεχνικά, οικονομικά, ή άλλα που παρέχει ο καθένας έτσι ώστε η επιχείρηση να διευκολύνεται στην επιλογή των καλύτερων λύσεων.