Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

Ορολογία της online διαφήμισης

Ορολογία της online διαφήμισης
H διαφήμιση για την επιχείρηση είναι πάντα χρήσιμη και αξίζει. Η διαφήμιση θα προωθήσει το brand, τα προϊόντα και της υπηρεσίες της, είναι όμως κάτι το οποίο κοστίζει. Ο υπεύθυνος marketer της επιχείρησης πρέπει ερευνήσει και να μελετήσει αν μας συμφέρει να επενδύσουμε στην διαφήμιση, στη μορφή της, σε ποια δίκτυά της, και πιο θα είναι αυτό το ποσό, προκειμένου να είναι αποτελεσματική. Η τεχνολογία και ειδικότερα το web έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα όλων μας, ανθρώπων και επιχειρήσεων. Είναι αναμενόμενη λοιπόν και η αγορά να στραφεί προς την online διαφήμιση. Για αυτό τον λόγο δημιουργήθηκαν και υπάρχουν αρκετά και  πολύ αποτελεσματικά εργαλεία, που μας βοηθούν να βγάλουμε συμπεράσματα. Όλα αυτά τα εργαλεία έχουν την δημιουργήσει και την ανάλογη ορολογία τους. Την online διαφημιστική ορολογία.
Οι όροι αυτοί είναι χρήσιμοι να τους ξέρουμε, γιατί θα τους συναντήσουμε σε οποιοδήποτε είδους online διαφήμιση. Είναι η ορολογία που χρησιμοποιείτε σε όλες τις online διαφημιστικές καμπάνιες που δημιουργούνται και αφορούν τους διαφημιζόμενους και διαφημιστές ιστοσελίδων, blogs, μηχανών αναζήτησης (π.χ.Google), banners, διαφήμιση στο Facebook, YouTube, μέσω των διαφημιστικών δικτύων Adsense, Adwords κ.α.. Οι όροι αυτοί είναι διάφοροι δείκτες, βάση των οποίων πληρωνόμαστε για τις διαφημίσεις που προβάλλουμε ή πληρώνουμε αν θέλουμε να διαφημιστούμε.
Όροι της online διαφήμισης:
Προβολές σελίδας (Impessions): Η προβολή σελίδας γίνεται κάθε φορά που ένας χρήστης επισκέπτεται μια σελίδα στην οποία εμφανίζονται διαφημίσεις. Μετράται μία προβολή σελίδας στην καταμέτρηση, ανεξαρτήτως του αριθμού των διαφημίσεων που εμφανίζονται στη συγκεκριμένη σελίδα. Για παράδειγμα, αν έχετε μια σελίδα στις οποία εμφανίζονται τρεις ενότητες διαφημίσεων και έχουν γίνει δύο προβολές της, αυτό σημαίνει για εσάς δύο προβολές σελίδας και έξι εμφανίσεις διαφημίσεων.
Κλικ (Clicks): Πόσες φορές επιλέχθηκαν για προβολή οι διαφημίσεις στο χρονικό διάστημα αναφοράς. Τα κλικ διαχωρίζονται πολλές φορές σε unique=η πρώτη επιλογή της διαφήμισης από έναν χρήστη και raw=οι υπόλοιπες φορές επιλογής της διαφήμισης από τον ίδιο χρήστη
Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων σελίδας (CTR): Ο αριθμός των κλικ διαφημίσεων διαιρούμενος από τον αριθμό προβολών σελίδας. Η βασικότερη έννοια, γιατί πιο απλά, είναι η αποτελεσματικότητα.
Κόστος ανά κλικ (CPC): Το μέσο ποσό που καταβάλλεται από τους διαφημιζόμενους για κάθε κλικ διαφήμισης.
Έσοδα ανά χίλιες προβολές της σελίδας (RPM ): Τα έσοδα ανά 1.000 προβολές σελίδας. RPM = (Προβολές σελίδας x CTR x CPC) / 1.000
Κόστος ανά χίλιες προβολές της σελίδας (CPM): Το κόστος ανά 1.000 προβολές σελίδας. CPM = Κόστος διαφήμισης / (Προβολές σελίδας / 1.000)
Κόστος ανά απόκτηση (CPΑ): Το μέσο ποσό που καταβάλλεται από τους διαφημιζόμενους για κάθε μετατροπή του κλικ σε αγορά ή οποιαδήποτε πραγματοποιήσμη ενέργεια.