Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου 2017

Guerrilla Marketing - Guerrilla Advertising

Guerrilla Marketing - marketing του «ανταρτοπόλεμου»
Guerrilla Marketing είναι μια στρατηγική διαφήμισης που επικεντρώνεται στην χαμηλού κόστους αντισυμβατική στρατηγική μάρκετινγκ που αποφέρει τα μέγιστα αποτελέσματα. Η έννοια αυτή χρησιμοποιείται για να καθορίσει το αντισυμβατικό σύστημα προωθητών που βασίζεται στον χρόνο, την ενέργεια, τη δημιουργικότητα και όχι σε έναν μεγάλο προϋπολογισμό του Marketing.
Ο αρχικός όρος επινοήθηκε από τον Jay Conrad Levinson το 1984, στο βιβλίο του «Guerrilla Advertising». Ο όρος «Guerrilla Marketing» είναι εμπνευσμένος από τον ανταρτοπόλεμο που αποτελεί μια μορφή ανορθόδοξου πολέμου και σχετίζεται με τις μικρές στρατηγικές κινήσεις που χρησιμοποιούνταν από ένοπλους πολίτες. Πολλές από αυτές τις τακτικές περιλαμβάνουν ενέδρες, σαμποτάζ, επιδρομές με έντονο το στοιχείο της έκπληξης λόγω της ιδιαίτερης εφευρετικότητας σκέψης. Το Guerrilla Marketing χρησιμοποιεί παρόμοια είδη τακτικής στον κλάδο της διαφήμισης.
Αυτό το εναλλακτικό ύφος διαφήμισης στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αντισυμβατική στρατηγική μάρκετινγκ, την υψηλή ενέργεια και τη φαντασία. Μέσω του Guerrilla Marketing εκπλήσσετε τον καταναλωτή, του δημιουργείτε μια ανεξίτηλη εντύπωση και αυξάνετε την word-of-mouth διαφήμισή σας. Το Guerrilla Marketing δημιουργεί ισχυρότερη εντύπωση  στους καταναλωτές σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης και μάρκετινγκ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότερες εκστρατείες Guerrilla Marketing έχουν στόχο να χτυπήσουν τον καταναλωτή σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο.
Συνήθως, οι εκστρατείες του marketing «ανταρτών» είναι απροσδόκητες , αντισυμβατικές και δυνητικά διαδραστικές. Ο στόχος του Guerilla Marketing είναι να δημιουργήσει μια μοναδική στρατηγική, που να ασκεί και να προκαλεί την ιδέα να δημιουργήσει buzz, και κατά συνέπεια Viral δράσεις.
Οι Δημόσιες Σχέσεις και το Marketing συνεργάζονται καλά και όταν συνδυάζονται, μπορούν να δημιουργήσουν ένα είδος στρατηγικής που ονομάζεται το marketing του «ανταρτοπόλεμου» (Guerilla). Το Guerilla Marketing περιλαμβάνει ασυνήθιστες προσεγγίσεις, όπως η παρακολούθηση συναντήσεων σε δημόσιους χώρους, προώθηση προϊόντων με δώρα στον δρόμο, street events, καθώς και κάθε άλλη ασυνήθιστη τακτική Marketing που προορίζεται για να πάρει τα μέγιστα αποτελέσματα από ελάχιστους πόρους. Το Guerilla Marketing χρησιμοποιεί τις πιο καινοτόμες και ψηφιακές τεχνολογίες αιχμής και δίνει το δικαίωμα της συμμετοχής στον καταναλωτή και τη βίωση μίας αξέχαστης εμπειρίας για το κάθε brand.
H στρατηγική αυτή είναι στενά συνδεδεμένη με τις δημόσιες σχέσεις χρησιμοποιώντας πολλές τακτικές τους και αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων. Ο στόχος της χρήσης αυτού του είδους της εμπορίας είναι η αξιοποίηση των πόρων μιας εταιρείας και η άμβλυνση των μεγάλων νομισματικών απαιτήσεων του παραδοσιακού Marketing και της διαφήμισης. Τα παραδοσιακά είδη διαφήμισης και υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων συνδυάζονται άψογα με το Marketing του «ανταρτοπόλεμου»… Τα Creative, στρατηγικά, διαδραστικά και on-brand στρατηγικά προγράμματα που αναπτύσσονται παρόμοια με μια διαφημιστική εκστρατεία και η επιτυχής έκθεση της, βασίζεται σε τακτικές δημοσίων σχέσεων, όπως η μεταφορά μηνυμάτων από στόμα σε στόμα και η σχέσεις με τα ΜΜΕ. Αντί να εργάζονται ως δύο ξεχωριστά κομμάτια για να επεκτείνουν την παρουσία μιας μάρκας στην αγορά, το Guerilla Marketing είναι πιο αποτελεσματικό όταν η διαφήμιση και οι δημόσιες σχέσεις συνυπάρχουν.
Το guerilla marketing μπορεί να είναι δύσκολο να υλοποιηθεί και να απαιτεί εφευρετικότητα και προσοχή κατά την εφαρμογή της τακτικής στον στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης σας, κάνοντας όμως την σωστή έρευνά να είστε βέβαιος ότι θα καθορίσει και θα προβλέψει την αντίδραση του κοινού σας.
Το Guerrilla Marketing είναι συχνά ιδανικό για μικρές επιχειρήσεις που χρειάζονται να επικοινωνήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία τους σε ένα μεγάλο κοινό με το μικρότερο δυνατό κόστος. Επίσης, χρησιμοποιείται από μεγάλες εταιρείες για να ενισχυθούν οι εν εξελίξει εκστρατείες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Μεμονωμένοι άνθρωποι έχουν υιοθετήσει αυτό το στυλ μάρκετινγκ προκειμένου να βρουν μια θέση εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: