Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Έρευνα Μάρκετινγκ Λιανικού Εμπορίου

Έρευνα Μάρκετινγκ λιανικού εμπορίου
Κάθε δραστηριότητα που έχει σκοπό να συγκεντρώσει πληροφορίες απευθείας από τους καταναλωτές, για να διαπιστώσει τις επιθυμίες τους, θεωρείται έρευνα. Έρευνα μάρκετινγκ είναι η συστηματική συλλογή, ανάλυση και αντικειμενική παρουσία των στοιχείων, που έχουν σχέση με κάθε πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει μια επιχείρηση λιανικής πώλησης, σε ένα ορισμένο χώρο και χρόνο. Ως προς τις μεθόδους της έρευνας συγκαταλέγονται οι κλασικές μέθοδοι όπως συνεντεύξεις πελατών στο σημείο πώλησης και αναλύσεις Bon-Date, αλλά και κυρίως οι νεότερες μέθοδοι όπως, για παράδειγμα, on line ομάδες εστίασης ενδιαφέροντος/blogs ή Big-Data-αξιοποιήσεις. Η επιθυμίες και οι ανάγκες των πελατών και ειδικά η υποκίνηση της αγοραστικής συμπεριφοράς τους εκφράζονται απλούστερα στην πράξη στο σημείο πώλησης.
Η έρευνα μάρκετινγκ έχει αξία μόνο εάν τηρείται το στοιχείο της αντικειμενικότητας.  Η έρευνα μάρκετινγκ πρέπει να αφορά μια ορισμένη περιοχή και να αναφέρεται σε μια ορισμένη χρονική περίοδο. Τα πορίσματα της έρευνας να εφαρμόζονται μόνο στην ίδια περιοχή και κατά την ίδια χρονική περίοδο με εκείνη της έρευνας Μάρκετινγκ. Το στοιχείο της επικαιρότητας είναι το αντικείμενο της έρευνας μάρκετινγκ, είναι ο άνθρωπός και οι ανάγκες του που μεταβάλλονται ραγδαία, μαζί με το περιβάλλον του.
Η έρευνα Μάρκετινγκ και το σύστημα πληροφοριών Μάρκετινγκ συνήθως συνεργάζονται, και φαίνεται να έχουν πολλές ομοιότητες. Η βασική τους διαφορά είναι ότι εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Π.χ. ο πωλητής ενός σουπερμάρκετ περνά 6 μπύρες, 2 πορτοκαλάδες, ένα πακέτο μακαρόνια πάνω από το όργανό καταγραφής. Το όργανο αυτό είναι μέρος του συστήματος πληροφοριών Μάρκετινγκ του σουπερμάρκετ και βοηθά τους υπεύθυνους να προσδιορίσουν ποια προϊόντα πωλούνται, για να προγραμματίσουν ανάλογα τις παραγγελίες. Το ίδιο όργανο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ερευνητικούς σκοπούς, όταν τα στοιχεία που μας δίνει χρησιμοποιούνται για να προσδιορίσουν τις τάσεις των πωλήσεων για διάφορα εμπορεύματα του σουπερμάρκετ. Το σουπερμάρκετ μπορεί να χρησιμοποιήσει τα συστήματα πληροφοριών για να προσδιορίσει και να ανάλυση ποια ήταν τα αποτελέσματα από μια προωθητική ενέργεια που έγινε μέσα στο σουπερμάρκετ για μια βασική έρευνα Μάρκετινγκ.