Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΠΩΛΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΠΩΛΗΣΕΩΝ
·         Η διαδικασία του Μάρκετινγκ υπάρχει πολύ πριν παραχθεί το προϊόν, ενώ η διαδικασία της πώλησης αρχίζει μετά την παραγωγή του προϊόντος.
·         Το Μάρκετινγκ ερευνά και εντοπίζει την ανάγκη του καταναλωτή και εν συνεχεία του παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες που τον ικανοποιούν. Οι υπηρεσίες των πωλήσεων προσπαθούν να πείσουν τον καταναλωτή για την αγορά των προϊόντων είτε το έχει ανάγκη είτε όχι. Εστιάζουν στην ανάγκη του πωλητή να μετατρέψει τα προϊόντα σε χρήμα.
·         Τα κέρδη που πραγματοποιούνται με την εφαρμογή της φιλοσοφίας του Μάρκετινγκ προέρχονται από την ικανοποίηση του καταναλωτή και είναι διαρκή, ενώ κατά τη φιλοσοφία των πωλήσεων τα κέρδη είναι εφήμερα και το προϊόν  παροδικό.
 Σύμφωνα με τη φιλοσοφία των πωλήσεων ο παραγωγός επικεντρώνεται στην παραγωγή – στρέφεται στα δίκτυα διανομής και τους μεσάζοντες για να επιβάλλουν τα προϊόντα του – ευελπιστεί αύξηση κερδών από αυξημένες πωλήσεις.
 Αποτέλεσμα: αποξένωση παραγωγού από το προϊόν – απόλυτος έλεγχος από μεσάζοντες – αδυναμία να παρακολουθήσει το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον  και τον οξύ ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του Μάρκετινγκ ο παραγωγός επικεντρώνεται στην ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή και παράγει τα ανάλογα προϊόντα. Έτσι ο παραγωγός ελέγχει τα στοιχεία του μείγματος Μάρκετινγκ: προϊόν, τιμή, δίκτυα διανομής, στοιχεία επικοινωνίας και έχει άμεση επαφή με τον τελικό καταναλωτή. Ο μεσάζοντας αναγκάζεται να αγοράσει το προϊόν με τους όρους του παραγωγού ( π.χ. ο παραγωγός έχει αναγράψει στη συσκευασία του προϊόντος την τιμή που θα πληρώσει ο τελικός καταναλωτής, όπως συμβαίνει στις σοκολάτες, στα παγωτά κτλ.)
·         Υπάρχουν τα προϊόντα που αγοράζονται και είναι Προϊόντα ευρείας κατανάλωσης π.χ. προϊόντα του σούπερ μάρκετ και υπάρχουν και προϊόντα που πωλούνται και είναι τα επιλεγμένα προϊόντα π.χ. ψυγεία, αυτοκίνητα κτλ όπου ο καταναλωτής θέλει πριν την αγορά να συλλέξει πληροφορίες. Ανάλογα με την φιλοσοφία που υιοθετεί η επιχείρηση τα προϊόντα της αγοράζονται ή πωλούνται. Π.Χ. ασφάλειες ζωής.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το Μάρκετινγκ δεν είναι μόνο μια έννοια ευρύτερη από την πώληση, δεν είναι μια εξειδικευμένη δραστηριότητα, αλλά περιλαμβάνει όλο το φάσμα της επιχειρηματικής δράσης. ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.
Το Μάρκετινγκ ασχολείται
·         Με τον εντοπισμό της ανάγκης των καταναλωτών.
·         Δημιουργεί τα κατάλληλα προϊόντα.
·         Δίνει την σωστή τιμή.
·         Βρίσκει τα κατάλληλα δίκτυα διανομής.
·         Επικοινωνεί σωστά με τον καταναλωτή.
ΕΤΣΙ τα προϊόντα αν δεν αγοράζονται σχεδόν στο σύνολο τους θα πωλούνται τουλάχιστον ευκολότερα.